Menu Zamknij

Jak ćwiczyć na bieżni by schudnąć?

Bieg na bieżni czy szybki marsz to doskonała ćwiczenia dla tych co chcą zrzucić parę kilo. Na bieżni można ćwiczyć zawsze w przeciwieństwie do biegania na dworze. Szczególnie zimą kiedy zimno, pada deszcz lub śnieg wyjście na siłownię by pobiegać na bieżni jest idealnym rozwiązaniem.

Bieżnia domowa też jest oczywiście dobrym rozwiązaniem ale nie każdy może pozwolić sobie na zakup profesjonalnej bieżni.

Do ćwiczeń wskazane są buty ze amortyzacją i odzież nie krępująca ruchów. Każde ćwiczenia tak samo i bieg na bieżni powinien być poprzedzony rozgrzewką.

Zaczynamy od marszu z którego przechodzimy w bieg. Aby osiągnąć zamierzony cel i poprawić kondycję, ćwiczenia powinny odbywać się 2-3 razy tygodniowo. Możemy z czasem oczywiście zwiększyć ilość.

Ile minut biegać by schudnąć ?

Badania wykazują żeby doszło do spalania trzeba biec około 45 minut. Do 30 minut organizm czerpie energię z glikogenu czyli spalane są węglowodany, dopiero potem spalamy tłuszczyk. Najlepiej jeżeli bieg trwa około 1h i to w podobnym tempie.

Oczywiście na koniec ćwiczeń bieg zmieniamy w trucht potem w marsz w ten sposób powoli wygasimy organizm i nie dopuścimy do zakwasów. Nie można zapomnieć o nawadnianiu organizmu przed i w tracie biegu.

ćwiczenia na bieżni, bieżnia