Menu Zamknij

Białko, dlaczego tak ważne gdy ćwiczysz

Nasz organizm potrzebuje białka, a gdy ćwiczymy zapotrzebowanie wzrasta. To jeden z podstawowych składników odżywczych, które są budulcem naszego organizmu i stanowi 20% naszej masy ciała. Dlatego, tak ważne jest by nie zabrakło go w naszej diecie.

A gdy ćwiczymy czyli podczas wysiłku fizycznego zapotrzebowanie na białko wzrasta do 1-2 gramy na kilogram masy ciała. Gdy nie jesteśmy w stanie dostarczyć takiej ilości w pożywieniu , szczególnie mowa tu o sportowcach i osobach dużo trenujących warto wspomóc się odżywkami białkowymi i suplementami. Porady jakie białko i ile go brać najlepiej zasięgnąć u trenera personalnego na siłowni lub dietetyka.

Taka odżywka białkowa podana po wysiłku fizycznym uzupełni straty białkowe i pomoże budować nowe włókna mięśniowe.

Naturalne źródła białka to kurczak, dorsz, wołowina, serki, twarogi, soja, ciecierzyca, fasola, tofu. Dzielimy je na te pochodzenia roślinnego i te pochodzenia zwierzęcego.

Gdy dostarczymy organizmowi zbyt mało białka możemy odczuwać bóle mięśni i stawów, pogorszenie samopoczucia, pogorszenie koncentracji, zaburzenia odporności, osłabienie, osłabienie włosów, zły stan skóry.